Du är här:

Upphandlingsdag Hedemora HT 2018

Den offentliga marknaden omsätter varje år omkring 20 miljarder, bara i Dalarna, vilket gör att det finns stora möjligheter till goda affärer för företag.

ONSDAGEN DEN 24 OKTOBER KL. 10.00 - 16.00

PROGRAM

10.00 – 11.30

samt

14.30 - 16.00

Öppet hus

Plats: receptionen Hedemora kommun, Tjädernhuset 

Kom och prata upphandling med oss!

Vill du veta hur det fungerar med upphandling i Hedemora? Vad är skillnad på ”stora” och ”små” upphandlingar? Beloppsgränser? Vill du veta hur man lämnar anbud? Hittar aktuella avtal? Eller har du åsikter om upphandling som du vill dela med dig av? 

Vi som finns på plats under dagen är:
Upphandlingscenter
Anna-Lotta Sjöstrand, ekonomichef Hedemora kommun
Angelica Eriksson Nordqvist, Hedemora kommun
Anna Malmestrand, Hedemora Näringsliv AB

 

12.00 – 14.00

Temalunch  - Inställd

Hur svårt är det att lämna ett anbud? Egentligen? 

Upphandlingscenter berättar hur det går till och vad man bör tänka på som företagare.

Ett företag från Hedemora delar med sig av sina erfarenheter.

Frågor: anna.malmestrand@hedemoranaringsliv.se (temalunchen är inställd)

Information om hur Hedemora Näringsliv AB behandlar dina personuppgifter och hur du tar tillvara på dina rättigheter enligt Dataskyddsförordningen (GDPR – General Data Protection Regulation) finns på vår hemsida www.hedemoranaringsliv.se/dataskydd.



 ---------------------------------------------------------------

andra aktiviteter med fokus på upphandling

AFFÄRSTRÄFF I HEDEMORA

Datum: tisdag den 13 november
Tid: kl. 13.00 - 17.00
Plats: St. Paulusgården, Kyrkogatan 20 i Hedemora

Vill du ta del av 20 miljarder kronor? Anmäl dig till affärsträffen där du får kunskaper i hur! 

Kommuner, landsting och andra inom den offentliga sektorn i Dalarna, upphandlar varje år varor och tjänster för närmare 20 miljarder kronor. Endast ca 15 procent av små och medelstora företag lägger anbud och deltar i dessa upphandlingar. 

Nu bjuder vi in Dalarnas små och medelstora företagare, som har liten eller ingen erfarenhet av offentlig upphandling till ett seminarium. Ni får lära er mer om upphandlingsprocessen, hur det går till att lämna anbud och delta i offentliga upphandlingar. Ni kommer också att kunna söka individuell rådgivning och stöd i en faktisk anbudssituation. Arrangör är Upphandlingsdialog Dalarna i samarbete med länets kommuner. 

Affärsträffen kostar 400 kronor. Du har också möjlighet att få individuellt stöd till subventionerat  pris, 350 kr/timme, upp till fem timmar. 

För mer information och anmälan: Upphandlingsdialog Dalarna 


---------------------------------------------------------------

LEVERANTÖRSREGISTER

Enklare att göra affärer med Hedemora kommun!

Registrera företaget inför kommande direktupphandlingar (inköp upp till 586 907 kr per avtalsperiod eller räkenskapsår) i Hedemora kommuns Leverantörsregister.

Läs mer: www.hedemora.se/leverantorreg  eller kontakta Angelica Eriksson Nordqvist, angelica.eriksson-nordqvist@hedemora.se om du har några frågor

---------------------------------------------------------------