Du är här:

Seminarier - KROK

Driver du butik eller annan serviceverksamhet såsom frisör, hudvård, café eller massage? Då är du rätt målgrupp för denna seminarieserie som arrangeras av projektet KROK i samarbete med Hedemora kommun och Hedemora Handlingskraft.

UTVECKLA DIN FYSISKA BUTIK     

Datum: 11 maj samt 18 maj (två halvdagar)
Tid: 7.30 – 11.30
Plats: Tjädernhuset, Hökargatan 6, Hedemora kommun (ingång på baksidan mot Vasaliden)
Föreläsare: Maliin Stoor, Qreate by Maliin Stoor
AnmälanLänk till projektets anmälningssida (extern). Max 12 deltagare.

Tillfälle 1:

  • Varuexponering – hur exponeras olika produkter på sitt bästa sätt
  • Butikskoncept – kunden är kräsen, önskar mer än produkter – själva upplevelsen i butik
  • Kundströmsanalys – hur utnyttjar vi kundens betande i butiken
  • Stilgruppering – göra det tydligt för olika målgrupper att hitta sin produkt
  • Skyltfönster – tekniker för att få fönstren attraktiva och säljande

Mellan seminarierna genomförs övningar och analyser i den egna butiken.

Tillfälle 2:

  • Butikskommunikation – hur är man tydlig ut mot kund
  • Butikslayout – vilken ordning ska produkterna ligga i butiken?
  • Kampanjer och röd tråd – olika steg för att få en lyckad kampanj och marknadsföring
  • Kommersiell kalender – planen och grunden till ett helt år
  • Belysning – mycket viktigare än vad man kan tro

Erbjudande till de som deltagit på seminarierna:
Företagsspecifik, kostnadsfri coaching av Maliin Stoor. Att på plats i butik, hjälpa och stötta specifika problem eller behov för just din/er butik.


Grundläggande digital marknadsföring 

Datum: 27 april samt 4 maj (två halvdagar)
Tid: 7.30 – 11.30
Plats: Tjädernhuset, Hökargatan 6, Hedemora kommun (ingång på baksidan mot Vasaliden)
Föreläsare: Jessica Engström och Erik Nyström United Power
Anmälan:  Max 12 deltagare. FULLBOKAT!

Syftet är att få insikt i hur digital marknadsföring hänger ihop och hur möjligheterna ser ut. Du får konkreta tips, råd och strategier som går att agera på direkt.

  • Vikten av varumärket för att skapa igenkänning
  • Annonsering på sociala medier - sponsrade inlägg och möjligheterna med annonsering på sociala medier. När ska man välja vad och varför?
  • Sociala medier - det du behöver veta och förstå för att bli grym på sociala medier
  • Kundresan och Googles verktyg - en genomgång av Googles 10 viktigaste verktyg
  • Grunderna kring hur SEO fungerar


Du som deltagit på seminarierna har sedan möjlighet att boka fördjupad, individuell och kostnadsfri företagscoaching.

K.R.O.K finansieras av:


kroklogga.JPG   

FÖRELÄSARE: 

maliin.jpg

Maliin Stoor
Qreate by Maliin Stoor

jessica.jpg

Jessica Engström började som operativ projektledare på United Power 2012 och är idag VD/Strategisk Projektledare och delägare. Hon hjälper kunder lösa sina problem genom smarta marknadsinsatser. Jessica ser inte bara till att det händer utan att allt genomförs i rätt ordning. Dessutom bjuder hon på sig själv och får alla att trivas. Utöver strategisk projektledning vid framtagande av kommunikationsplaner/strategier arbetar hon också operativt med projektledning och sociala medier. 

eric.jpg

Erik Nyström som jobbat på digitala byråer sedan 2012 arbetar numera som digital strateg på United Power. Han är uppskattad bland annat för sin pedagogiska styrka. Ett ess inom Google Analytics, SEO, Google Ads, konverteringsoptimering samt mätning och rapportering. Rätt sak i rätt ordning är en central förkunnelse, och att göra saker bra från början för att slippa göra om. Stora som små verksamheter får hjälp av Erik med analys, optimering och uppföljning av digital kommunikation