Du är här:

Seminarier - KROK

Driver du butik eller annan serviceverksamhet med privatpersoner eller företag som kund? Då är du rätt målgrupp för denna serie av seminarier som arrangeras av projektet KROK i samarbete med Hedemora och Avesta kommun.

Grundläggande digital marknadsföring

Datum: onsdag den 28 september och torsdag den 6 oktober 2022 (två halvdagar)
Tid: 7.30 – 11.30
Plats: Tjädernhuset, Hökargatan 6, Hedemora kommun (ingång på baksidan mot Vasaliden)
Föreläsare: Jessica Engström och Carl Johansson, United Power

För mer info och anmälanFULLT (det går ej att anmäla sig längre)
Max 12 deltagare. Anmälan senast 26 september. Kostnadsfritt.

Syftet är att få insikt i hur digital marknadsföring hänger ihop och hur möjligheterna ser ut. Du får konkreta tips, råd och strategier som går att agera på direkt.

- Vikten av varumärket för att skapa igenkänning
- Annonsering på sociala medier - sponsrade inlägg och möjligheterna med annonsering på sociala medier. När ska man välja vad och varför?
- Sociala medier - det du behöver veta och förstå för att maxa närvaron, lägga tid och pengar där det ger som bäst effekt och att hela tiden säkerställa att innehållet tar dig närmare målen.
- Kundresan och Googles verktyg - en genomgång av Googles viktigaste verktyg och hur de kan hjälpa kunderna att hitta just dig. 
- SEO -Grundläggande kunskap om SEO – hur det fungerar och varför det är viktigt.
- Konverteringsoptimering- de bästa åtgärderna för ökad konvertering – att nudga kunderna närmare ett köp eller en bokning.

Du som deltagit på seminarierna har sedan möjlighet att boka fördjupad, individuell och kostnadsfri företagscoaching.


Hemsidan - navet för din digitala marknadsföring       

Datum: tisdag den 18 oktober 2022
Tid: 7.30 – 11.30
Plats: Tjädernhuset, Hökargatan 6, Hedemora kommun (ingång på baksidan mot Vasaliden)
Föreläsare: Carl Johansson, United Power AB
För mer info och anmälanKROK
Max 12 deltagare. Anmälan senast 14 oktober. Kostnadsfritt.

Hemsidan är idag, mer än någonsin, en plats för relationsbyggande med befintliga och potentiella kunder, samarbetspartners och andra intresserade. Hemsidan ska, utöver att fungera som nav för kommunikationen, även stötta din verksamhets affärsmål, syfte och vision – utan att tappa bort era värderingar. 

Seminariet kommer att ge en djupare förståelse för hur du kan förbättra din hemsida för att få dina kunder att hitta dig på Google, veta vad de ska göra på din sida, konvertera till att bli en kund, samt analysera detta via Google Analytics. 

Du kommer att få en liten knuff framåt i riktning mot hur du rent praktiskt kommer i gång med eller förbättrar din nuvarande hemsida utifrån ett marknadsföringsperspektiv, med hjälp av teori och genomgång av deltagarnas egna hemsidor.

Vad vi kommer att gå igenom:

  • - Plattformar att bygga hemsidan via                       
  • - Hemsidans syfte och mål
  • - Grafisk profil och tone of voice
  • - Konverteringsoptimering
  • - User Experience och User Interface (UX och UI)
  • - SEO – Sökmotorsoptimering
  • - Analys via Google Analytics         
                                                     

Seminariet kommer vara anpassad på ett sätt så att man kan applicera lärdomarna oavsett vilken plattform eller teknik man bygger hemsidan på och handlar alltså inte om programmering.

Du som deltagit på seminariet har sedan möjlighet att boka fördjupad, individuell och kostnadsfri företagscoaching.

K.R.O.K finansieras av:

kroklogga.JPG   

FÖRELÄSARE

jessica.jpg

Jessica Engström,  United Power  

carl.jpg

Carl Johansson, United Power